Σάββατο 27 Απριλίου 2013

Η σκέψη της Ημέρας

Ο αιθερικός κόσμος είναι το ταξίδι προς την αλήθεια.

Από το βιβλίο Παραμάτμα Σατσαρίτα Μέρος 6ο 


Κεφάλαιο 2
Το Δέντρο Ασβάττα  του Θεού
Στο βιβλίο «Ερμηνεία Σανσκριτικών λέξεων» ο Σουάμι έγραψε στο μαύρο κάλυμμα.
Διαφορά ανάμεσα  συγκέντρωσης, συλλογισμού και διαλογισμού
Σελίδα 128
Στη συνηθισμένη ανθρώπινη ζωή η συγκέντρωση απαιτείται για κάθε δραστηριότητα: φαγητό, ομιλία, λουτρό κ.λ.π.. Αυτό σημαίνει ότι το μυαλό πρέπει να βρίσκεται εκεί. Αυτό είναι συγκέντρωση. Κάποιοι μιλάνε για διαλογισμό. Δεν είναι όμως αυτό. Η συγκέντρωση είναι κάτω από τις αισθήσεις, ενώ ο διαλογισμός είναι πέρα από αυτές. Οτιδήποτε κάνουμε, όποια πράξη τελούμε μέσα από τις αισθήσεις γίνεται με συγκέντρωση. Όλες οι αισθήσεις βρίσκονται  ενεργείς και σε εγρήγορση. Όταν διαβάζουμε κάτι, ο νους συγκεντρώνεται εκεί. Αν ακούμε κάτι, τότε συγκεντρώνεται εκεί. Μόνον τότε η ύλη συλλαμβάνεται από τη διάνοια και γίνεται κατανοητή. Αν δεν υπάρχει πλήρης συγκέντρωση, γίνονται πολλά λάθη. Αν διαβάζουμε κάτι και ο νους μας δεν μπορεί να συγκεντρωθεί σ’ αυτό που διαβάζουμε, η διάνοια αδυνατεί να το συλλάβει κα δεν γίνεται κατανοητό. Η σύνδεση με το νου είναι συγκέντρωση. Αν ο νους δε συνδέεται, δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα. Αν ο νους δεν είναι εστιασμένος και συγκεντρωμένος την ώρα που μιλάμε σε κάποιον, τότε δεν καταλαβαίνουμε τίποτα από το συνομιλητή μας. Πρέπει να συνδέουμε την κάθε μας αίσθηση με αυτό που κάνουμε.
Όμως ο άνθρωπος δεν κάνει τίποτα με πλήρη συγκέντρωση. Τρώει έχοντας στο νου του κάτι άλλο. Ο διπλανός του τον ρωτά: «Τι σκέφτεσαι;»  Βλέπουν ότι το μυαλό του δε βρίσκεται εκεί. Αν σε τόσο απλά και εγκόσμια πράγματα δεν μπορεί να συγκεντρωθεί, πώς θα μπορέσει να  πετύχει το διαλογισμό; Πριν ξεκινήσει να διαλογίζεται, πρέπει να συλλογιστεί. Να σκεφτεί. Τι είναι πραγματικό; Τι είναι εκείνο, τι είναι εφήμερο; Έτσι πρέπει να σκέφτεται.
Σε τούτον τον κόσμο δεν υπάρχει τίποτα πραγματικό. Μόνον ο Θεός είναι η Αλήθεια, η Σάτυαμ. Όλα τα άλλα είναι φθαρτά. Δεν φέρνουμε τίποτα στον κόσμο και δεν θα πάρουμε τίποτα μαζί μας, όταν θα φύγουμε. Το σώμα και ό,τι συνδέεται μ’ αυτό είναι ψευδαίσθηση. Όλα είναι εφήμερα. Το «εγώ και το δικό μου» δεν είναι πραγματικά ούτε και αληθινά. Αυτά είναι η αιτία των γεννήσεων και των θανάτων μας. Γεννηθήκαμε για να μην ξαναγεννηθούμε. Μόλις το συνειδητοποιήσουμε αυτό πρέπει να ξεκινήσουμε σάντανα. Η συνειδητοποίηση αυτή είναι συγκέντρωση. Η διαδικασία της συνειδητοποίησης είναι συλλογισμός. Μόνον μετά από συγκέντρωση και αφού κερδίσουμε νοητική διαύγεια, τότε θα πρέπει να ξεκινήσουμε διαλογισμό.
Το πρώτο πράγμα για το διαλογισμό είναι ο έλεγχος των αισθήσεων. Υπάρχουν πολλά πράγματα που απαιτούνται για τον διαλογισμό. υψίστης σπουδαιότητας η πειθαρχία. Πρέπει να επιλέξουμε ένα μέρος και εκεί να διαλογιζόμαστε καθημερινά. Κάθε πρωί η καλύτερη ώρα είναι η Μπράχμα Μαχούτρα. Είναι γιατί τότε ο νους είναι πιο συγκεντρωμένος, όταν καθόμαστε για διαλογισμό, πρέπει να ξεκινάμε με κάποιο μάντρα. Αυτό θα σταθεροποιήσει το μυαλό. Δεν έχει σημασία ποιο μάντρα θα ψάλουμε, όλα είναι εντάξει ή ψάλλετε το Γκάγιατρι. Μετά ξεκινήστε διαλογισμό. Θα σας είναι πολύ χρήσιμο. Πρέπει να έχετε μπροστά σας την αγαπημένη σας μορφή Θείου, Ίστα Ντεβάτα, και να διαλογίζεστε σ’ αυτήν με όλη σας την καρδιά. Η διαλογισμός στο Άμορφο δεν επιτυγχάνεται αμέσως. Πρέπει να διαλογίζεστε με Αυτό-ικανοποίηση.
Ο Σουάμι έδωσε αυτά τα βήματα:
1.Αυτο-ικανοποίηση, συγκέντρωση στον Εαυτό
2.Αυτο-θυσία
3.Αυτο-συνειδητοποίηση
Ο νους δεν μπορεί να περιοριστεί από τίποτα και συνεχώς περιφέρεται. Γι’ αυτό συγκεντρωνόμαστε με πολλούς τρόπους για να του δώσουμε διαύγεια. Αυτό-ικανοποίηση δεν μπορεί να υπάρξει στην εγκόσμια ζωή. Πρέπει να αφήσουμε τον κόσμο και να κάνουμε στροφή προς τα μέσα και εκεί είναι που θα την βρούμε. Πρόκειται για την Ατμική Ικανοποίηση. Μόνον όταν την αναζητούμε, αποκτούμε την Αυτό-ικανοποίηση, την Ικανοποίηση του Άτμα. Όταν αυτό το κάνουμε σθεναρά, τότε θα συνειδητοποιήσουμε ποιοι είμαστε. Μπορούμε τότε να απελευθερωθούμε από τον κύκλο των γεννήσεων και των θανάτων και ταξιδεύουμε προς την Αλήθεια. αυτό είναι και το μήνυμα που έγραψε ο Σουάμι.
Στη ζωή μου αυτά τα τρία είναι ένα. Ο νους μου είναι συγκεντρωμένος στον Σουάμι. Τον συλλογίζομαι είκοσι τέσσερις ώρες το εικοσιτετράωρο. Και γι’ αυτό όχι μόνον εγώ μα και όλοι θα αποκτήσουν το Μούκτι. Τούτα τα αισθήματα κάνουν τη  Νέα Δημιουργία στην οποία θα ζούμε μόνον εγώ και ο Σουάμι. Οτιδήποτε κάνω σε τούτον τον κόσμο ο νους μου είναι συνεχώς συγκεντρωμένος στον Σουάμι. Είμαι τελείως επικεντρωμένη σ’ Αυτόν. Γράφω σοφία, που Εκείνος αποκαλύπτει, από το πρωί μέχρι το βράδυ. Στα σάτσανγκ μιλάω για Κείνον και μόνον και σ’ Εκείνον διαλογίζομαι. Αυτό και μόνον είναι η ζωή μου.
Σε προηγούμενο κεφάλαιο έγραψα πώς η Νέα Δημιουργία έρχεται. Ο Σουάμι μετά έδωσε μια μεγάλη φωτογραφία στην οποία ήταν γραμμένο «Εγώ είμαι». Στο γράμμα Ι – Εγώ – φαίνεται η μορφή μου, ενώ στο είμαι φαίνεται η μορφή του Σουάμι και η δική μου. Ήταν γραμμένο στον ουρανό. Κάτω από τα γράμματα φαίνεται ξανά η Μορφή του Σουάμι να γεμίζει το διάστημα. Η Γη φαίνεται να αναδύεται από τα μαλλιά Του μαζί με έναν άλλον μικρότερο κόσμο. Η Γη κάτω καλύπτεται με πράσινο γρασίδι και με φυτά με πολύχρωμα λουλούδια ανθισμένα. Ένα ρυάκι ρέει μέσα από την πρασινάδα. Στο νερό που κυλάει διακρίνονται η μορφές και των δύο μας. Εγώ φορώ ένα ροζ σάρι και ο Σουάμι την πορτοκαλί Του ρόμπα. Οι μορφές μας επίσης  φαίνονται και στη γη. Αριστερά υπάρχει ένας ανεμόμυλος, που και αυτός περιέχει την Μορφή του Σουάμι. Ο άνεμος φαίνεται να πηγαίνει από τον ανεμόμυλο σε ένα κατακόκκινο, φλογερό  δέντρο που είναι κοντά του και στο οποίο επίσης  υπάρχει το πρόσωπο του Σουάμι. Και στο μέτωπό Του η δική μου μορφή. Αυτό υποδηλώνει τη Δημιουργία Άγκνι.
6 Φεβρουαρίου 2013    Μεσημεριανός Διαλογισμός
Βασάντα:  Σουάμι, τι είναι τούτη η φωτογραφία;
Σουάμι:     Εμείς οι δύο είμαστε τα πάντα. Είμαστε ενωμένοι σε κάθε ζωντανό πλάσμα. Αυτή είναι η Νέα Δημιουργία. Εμείς μπαίνουμε στα πάντα.
Τέλος του Διαλογισμού
Αυτό είναι που δείχνει ο Σουάμι μέσα από την φωτογραφία. Η Μορφή του Σουάμι και η δική μου φαίνονται στον ουρανό, ενώνονται στο νερό και μεγεθυσμένες καταλαμβάνουν τη γη. Στο δέντρο, με το φλογερό κόκκινο χρώμα,  φαίνονται και οι δύο μορφές μα και στον ανεμόμυλο ενωνόμαστε με τον Σουάμι. Εκεί κοντά δύο τσίτα, το θηλυκό ακουμπάει το κεφάλι του στο αρσενικό.  Στην αντίθετη γωνιά ένα λιοντάρι ξαπλώνει δίπλα σε μια τίγρη. Ανάμεσα στα πόδια του λιονταριού υπάρχει ένα κομμάτι κρέας. Παραπέρα, στο καταπράσινο λιβάδι  στέκονται δύο άλογα. Ο Σουάμι κι εγώ είμαστε σε κάθε ζωντανό πλάσμα. Το αρσενικό άλογο στέκεται με μεγαλοπρέπεια δηλώνοντας «Εγώ είμαι Εγώ» ενώ το θηλυκό δίπλα του μειλίχια λέει «Εγώ χωρίς εγώ». Κοντά στον ανεμόμυλο υπάρχει ένα κτίριο.
7 Φεβρουαρίου 2013    Πρωινός Διαλογισμός
Βασάντα:  Σουάμι στην φωτογραφία το λιοντάρι φαίνεται να δίνει κρέας στην τίγρη.
Σουάμι:     Το μοιράζεται με την τίγρη. Αυτοί οι δύο εχθροί τώρα μοιράζονται την τροφή.
Βασάντα:  Σουάμι, έγραψα για τα δύο άλογα, «Εγώ είμαι Εγώ» και «Εγώ χωρίς εγώ».
Σουάμι:     Είναι σωστό. Όλα θα γίνουν «Εγώ είμαι Εγώ» και «Εγώ χωρίς εγώ». Το καθένα δείχνει κάτι το διαφορετικό. Τα άλογα δείχνουν τα δύο στάδια συνειδητότητας, το Εγώ είμαι Εγώ και το Εγώ χωρίς εγώ.  Το τσίτα δείχνει τη συζυγική σχέση, ση ζωή του οικογενειάρχη. Το λιοντάρι και η τίγρη δείχνουν τη φύση που μοιράζεται τα πάντα. Ο άνθρωπος που χορεύει είναι σαν τον Τσαϊτάνυα, που τραγουδούσε και χόρευε έχοντας πάντα στη σκέψη του τον Θεό. Στη Νέα Δημιουργία  και οι δύο μπαίνουμε στα πάντα και την κάνουμε Σάτυα Γιούγκα.
Βασάντα:  Σουάμι, ο ουρανός φαίνεται να βγαίνει από τα μαλλιά Σου… τι σημαίνει αυτό;
Σουάμι:     Είναι το SarvathoPani Padam, η Πανταχού Παρουσία για την οποία έχεις γράψει.
Βασάντα:  Τώρα καταλαβαίνω, Σουάμι, και θα γράψω.
Τέλος του Διαλογισμού
Τώρα ας τα δούμε όλα αυτά. Στην φωτογραφία το λιοντάρι και η τίγρη κάθονται δίπλα δίπλα. Το λιοντάρι κρατάει κρέας και φαίνεται να το δίνει στην τίγρη. Είναι αυτό δυνατόν; Αν ένα λιοντάρι και μια τίγρη δουν  το ίδιο θήραμα, τότε θα συναγωνιστούν ποιο να το πρωταρπάξει. Και οι δύο είναι εχθροί και επιδεικνύουν μίσος το ένα προς το άλλο. Εδώ και τα δύο κάθονται δίπλα δίπλα σαν φίλοι, μοιράζονται το φαγητό τους και το τρώνε.
Έτσι θα είναι και οι άνθρωποι στον νέο κόσμο. Οτιδήποτε έχουν α το μοιράζονται με τους άλλους. Δεν θα υπάρχει ίχνος ιδιοτέλειας. Όλοι είναι παιδιά του Θεού. Όλοι θα’ ναι σαν αδέλφια και σαν φίλοι και θα περπατούν πλάι πλάι τον ίδιο δρόμο, το δρόμο του Ντάρμα.
Ας έρθουμε τώρα στα άλογα. Το αρσενικό στέκεται κρατώντας ψηλά τον λαιμό και με μεγαλοπρέπεια. Στη Νέα Δημιουργία τα αισθήματα του Σουάμι θα μπουν σε όλους τους άντρες και όλοι θα γεμίσουν με Σάτυαμ. Όπου υπάρχει Αλήθεια, ο φόβος απουσιάζει. Όλοι θα λειτουργούν από το στάδιο του Εγώ είμαι Εγώ. Το θηλυκό είναι γαλήνιο και ταπεινό. Αυτό δείχνει το στάδιο του Εγώ χωρίς εγώ. Οι δικές μου ιδιότητες και η δική μου φύση θα μπουν σε όλες τις γυναίκες. Όλες θα είναι ταπεινές, αγνές και τρυφερές. Και εκείνες θα βαδίζουν στο δρόμο του Ντάρμα. Η αγνότητά τους θα είναι φωτιά.
Μετά έρχονται τα τσίτα. Τι δείχνουν; Αντιπροσωπεύουν το ζευγάρι των συζύγων.  Εδώ το ένα δείχνει την αγάπη του στο άλλο, εξαρτάται το ένα από το άλλο. Σαν τον Ράμα και τη Σίτα, ο νους τους ποτέ δεν θα ξεγλιστράει από το μονοπάτι του Ντάρμα. Αυτή είναι και η άριστη φύση του χαρακτήρα τους. Περνούν τη ζωή τους σαν οικογενειάρχες και τα παιδιά τους είναι παιδιά σοφίας. Πρόκειται για συζυγική ζωή με πλήρη απουσία πόθου και λαγνείας. Ζουν με την οικογένειά τους αλλά όπως ζούσαν οι ρίσις με τις συζύγους τους κατά την περίοδο των Βεδών. Καθώς  όλοι θα’ ναι σαν τον Ράμα και τη Σίτα ποτέ δεν θα ξεστρατίζουν από το Ντάρμα. Ο Σουάμι επέλεξε τα τσίτα για να το δείξει αυτό. «Τσι… ταχ» - Ράμα… Σίτα»! και μάλιστα το ένα στην φωτογραφία φαίνεται να χορεύει και να τραγουδάει ευτυχισμένο. Αυτό δείχνει ότι σαν τον Τσαϊτάνυα, όλοι θα τραγουδούν και θα χορεύουν έχοντας στην σκέψη τους τον Θεό.
Το πρόσωπο του Σουάμι εκτείνεται σαν ουρανός. Από τα μαλλιά Του φαίνεται να αναδύονται δύο κόσμοι. Οι Βέδες διακηρύττουν ότι  η Μορφή του Σουάμι είναι  Sarvatho Pani Padam. Όπου κι αν κοιτάξεις βλέπεις τα πόδια, τα μάτια, τα χέρια, το στόμα κ.λ.π.. Παλιά είχα ζωγραφίσει μια παρόμοια φωτογραφία δείχνοντας αυτό ακριβώς.  Τώρα το ίδιο δείχνει και ο Σουάμι με την φωτογραφία. Ολόκληρη η δημιουργία είναι τελείως η Μορφή Του. Ο Σουάμι κι εγώ το αποδεικνύουμε με τη Σάτυα Γιούγκα. Μόνον ένα κτίριο φαίνεται στη γη. Είναι η Βίσβα Μπράχμα Γκάρμπα Κότταμ. Από δω είναι που όλα βγαίνουν έξω. Από δω αναδύεται η Νέα Δημιουργία του Σουάμι.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου