Παρασκευή 29 Αυγούστου 2014

Μέσα από το μονοπάτι της Σάντανα ο σάντακα ανεβαίνει όλο και πιο ψηλά

 

Τι είναι ο νους; Ο νους είναι μία δέσμη σκέψεων. Και η ρίζα της σκέψης; Από πού προέρχεται; Αν το αναλύσουμε θα ανακαλύψουμε ότι η ρίζα του νου είναι το «εγώ». Τι είναι αυτό το «εγώ»; Δηλώνει το όνομα και τη μορφή. Τι δείχνουν το όνομα και η μορφή; Δείχνουν το σώμα. Συνεχώς ο άνθρωπος επιβεβαιώνει ότι είναι το όνομα και μορφή, «είμαι το σώμα!»

Και τώρα που έχουμε βρει την ρίζα του νου ας δούμε ποια είναι η ρίζα της ύλης. Ο άνθρωπος λέει: «Η σύζυγός μου, η περιουσία μου, η δουλειά μου, το αυτοκίνητό μου, η πόλη μου». Με αυτόν τον τρόπο δημιουργεί μια μακριά αλυσίδα «δικών μου». Και καθώς αυτό το «δικό μου» κατέχει πολλά πράγματα (ύλη), ο νους συνεχώς τρέχει για να τα βρει και τα αποκτήσει. Θα τελειώσει άραγε ποτέ αυτό το κυνήγι; Οτιδήποτε βλέπει ο νους το θέλει, το θέλει να το αποκτήσει. Η επιθυμία γίνεται «εγώ». Η επιθυμία γίνεται σκέψεις. Ο νους είναι μία δεσμίδα τέτοιων σκέψεων.

Ο νους είναι «εγώ». Το «εγώ» δηλώνει το σώμα. Ο νους συνεχώς τρέχει πίσω από πράγματα και ανθρώπους που βλέπει. Και αυτό διαρκεί σε όλες του τις γεννήσεις. Είναι ένα ατέλειωτο ταξίδι.

Και πώς λειτουργεί το μυαλό; Ας δούμε ένα παράδειγμα. Χθες και ενώ μιλούσα για το νου και την ύλη, ζήτησα από τον Κάνα να πει μια λέξη για μένα. Η λέξη ήταν «υπερβατική». Είπα: «Τι είναι αυτό… οδοντίατρος… οδοντίατρος;» Όταν είπα τη λέξη, η Νίρμαλα έδειξε το δόντι της και είπε: «Χθες είχα πονόδοντο.» Τότε όλοι άρχισαν αν μιλάνε για τα δόντια τους. Ο Κάνα είπε: «Ο Δρ Λαμποντάραν είναι ο δικός μας οδοντίατρος.» Εγώ είπα: «Και ο πατέρας του είναι οδοντίατρος.»


συνεχίζεται...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου