Παρασκευή 6 Δεκεμβρίου 2013

Καθαγιάστε τις καθημερινές εργασίες σας, εκτελώντας όλες τις ενέργειες σας, σαν προσφορές στο Θεό



Εγώ και Δικό μου…
Τι είναι ο νους; Ο νους είναι μία δέσμη από σκέψεις. Και ποια η ρίζα τους; Από πού προέρχονται; Αν το αναλύσουμε, θα ανακαλύψουμε ότι η ρίζα είναι το «εγώ». Και ποιος είμαι εγώ; Υποδηλώνει όνομα και μορφή. Μα και τι σημαίνουν το όνομα και η μορφή; Υποδηλώνουν το σώμα. Ξανά και ξανά ο άνθρωπος επιβεβαιώνει ότι είναι το όνομα και η μορφή: «Είμαι το σώμα»
Τώρα που έχουμε βρει τη ρίζα του νου, ας δούμε την «ύλη». Τι είναι η ύλη; Πού βρίσκονται οι ρίζες της; Ποια η πηγή της; Ας συλλογιστούμε πάνω σ’ αυτό!
Όλοι λένε «εγώ και δικό μου». Το εγώ είναι η ρίζα του νου και το «δικό μου» είναι η ρίζα της ύλης. Ο άνθρωπος λέει: «Ο σύζυγός μου, η περιουσία μου, το επάγγελμά μου, το αυτοκίνητό μου, η πόλη μου». Και έτσι δημιουργεί μιαν μακριά αλυσίδα από «δικό μου». Και καθώς αυτό το «δικό μου» κατέχει πολλά πράγματα (ύλη), ο νους συνεχώς τρέχει κυνηγώντας τα. Θα τελειώσει άραγε ποτέ αυτό το κυνηγητό; Ό,τι και να δει ο νους το θέλει, επιθυμεί να το έχει υπό την κατοχή του. Η επιθυμία γίνεται «εγώ». Οι επιθυμίες γίνονται σκέψεις. Ο νους δεν είναι παρά μια τέτοια δέσμη σκέψεων.
Ο νους είναι «εγώ». Το εγώ υποδηλώνει το σώμα. Ο νους συνεχώς τρέχει γύρω από τα πράγματα που οι άνθρωποι βλέπουν. Τρέχει σε όλες τις γεννήσεις. Πρόκειται για ένα ατέλειωτο ταξίδι.
Η ζωή ενός συνηθισμένου ανθρώπου επικεντρώνεται στο «εγώ», όπου το μυαλό και η ύλη δεν μπορούν να διαχωριστούν.
Πώς μπορεί τελικά τούτα τα δύο να χωρίσουν; Μόνον αν ο νους στραφεί στην πνευματικότητα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου