Κυριακή 15 Μαρτίου 2015

Άρθρο για τη Συνειδητότητα #48
Δεκατέσσερις Κόσμοι μέσα στο Σώμα
Ο Σουάμι έγραψε ΤΚ 14 με μεγάλα γράμματα σε ένα μικρό χαρτί. Όταν ρώτησα  τον Σουάμι, Εκείνος είπε: «Όταν αλλάζει η Κάλι, οι 14 κόσμοι αλλάζουν και εκείνοι.» Όταν ο Σουάμι έρθει και με καλέσει, η Κάλι θα αρχίσει να αλλάζει. Και καθώς τα αισθήματά μας θα εισέλθουν σε όλους, τα πάντα θα αλλάξουν. Αλλά τι είναι οι 14 κόσμοι και πώς θα αλλάξουν; Σε κάθε ανθρώπινο σώμα υπάρχουν εφτά ανώτεροι και εφτά κατώτεροι κόσμοι. Ας δούμε πρώτα τους ανώτερους κόσμους.
Ντέβα Λόκα
(Οι 7 Ανώτεροι Κόσμοι)

1                          Γκαρούντα Λόκα           Μύτη

2 & 3                  Γκάνταρβα Λόκα           Δύο μάτια
4                        Γιάκσα Λόκα               Γλώσσα
                                                    (Κούμπερα)
5 & 6                 Κιννάρα Λόκα             Δύο αυτιά       
7                        Κιμπουρούσα               Δέρμα
                             Λόκα

Υπάρχουν εφτά κατώτεροι κόσμοι στην Πατάλα Λόκα. Βρίσκονται στο σώμα μεταξύ στομάχου και γεννητικών οργάνων. Υπάρχουν εφτά Λόκας πάνω από το στομάχι, που υποδηλώνουν τις εφτά αισθήσεις. Όταν ελέγχουμε τις αισθήσεις, φθάνουμε στον ανώτερο κόσμο της Ευτυχίας και της απόλαυσης.
Ο ύψιστος  είναι η Γκαρούντα Λόκα, που αντιπροσωπεύει την Βαϊκούντα. Η μύτη συνδέεται με την Γκαρούντα Λόκα και είναι ο γενέθλιος τόπος όλων των βάσανας. Βάσανα σημαίνει κατανάλωση. Είναι που εξαιτίας της κατανάλωσης ακολουθούν τα βάσανας γέννηση μετά γέννηση. Οτιδήποτε βιώνουμε στη μία γέννηση μετά την άλλη,  συνεχίζεται και μας ακολουθεί σαν βάσανας. Συνδέονται μαζί μας στην κάθε γέννηση. Βάσανας σημαίνουν τις βαθειές καταγραφές στο νου μας. Αν μειώσουμε τούτες τις βαθειές εντυπώσεις, τότε και τα βάσανας θα μειωθούν από μόνα τους, αυτόματα. Οι επιθυμίες είναι κατανάλωση. Αυτές μας ακολουθούν σαν βαθειές καταγραφές. Όταν οι επιθυμίες ελέγχονται και  σταματούν πια να υφίστανται, τότε φθάνουμε στην Γκαρούντα Λόκα.
Η επόμενη Λόκα είναι η Γκάνταρβα Λόκα, που συνδέεται με τα μάτια. Είναι ένα τμήμα της Ντέβα Λόκα. Εκεί τραγουδούν και χορεύουν συνεχώς. Πρόκειται για μια μεγάλη γιορτή για τα μάτια. Με τον ίδιο τρόπο τα μάτια θέλουν να βιώσουν οτιδήποτε βλέπουν. Αυτή είναι η Γκάνταρβα Λόκα. Ο Σουάμι είπε κάτι που έχει να κάνει με αυτό το μέρος. Όταν εμφανίζεται μια επιθυμία, μη προχωρήσετε σε κάποια πράξη αμέσως. Συλλογιστείτε: Είναι κάτι αναγκαίο; Αφού το σκεφτείτε καλά, αν η επιθυμία εμφανιστεί και για δεύτερη φορά, συλλογιστείτε ξανά: Μου είναι χρήσιμη για να διατηρηθεί η δύναμη ζωής μου; Μου είναι αναγκαία για να ζήσω; Μόνο μετά αποφασίστε.
Με τον ίδιο τρόπο πρέπει να συλλογιζόμαστε την κάθε φορά που εμφανίζεται η όποια επιθυμία. Μόνον έτσι θα πρέπει να εκπληρώσουμε την επιθυμία. Πρέπει να μας αρέσουν και να επιθυμούμε πράγματα που είναι απολύτως ουσιώδη, αναγκαία για τη ζωή μας, πράγματα χωρίς τα οποία δεν θα μπορούσαμε να ζήσουμε. Το μυαλό πρέπει ελέγχεται μέχρις αυτού του σημείου. Πρέπει να ελέγχουμε το κάθε πράγμα και να σκεφτόμαστε ακριβώς με τον ίδιο τρόπο συνεχώς. Πρέπει να ασκούμε έλεγχο στα μάτια μας. Τα μάτια αποτελούν τη μεγαλύτερη αιτία για τις επιθυμίες. Η Ντέβα Λόκα είναι γεμάτη απολαύσεις. Τα ουράνια πλάσματα πάντα λαμβάνουν μέρος σε τούτες τις απολαύσεις, στους χορούς, τα τραγούδια και στις άλλες τέρψεις. Έτσι οτιδήποτε βλέπουμε και μας αρέσει ο Σουάμι το συγκρίνει με τη Ντέβα Λόκα.
Η Γιάκσα Λόκα ακολουθεί την Γκάνταρβα Λόκα. Συνδέεται με τη γλώσσα. Η Γιάκσα Λόκα είναι ο κόσμος του Κούμπερα και είναι γεμάτος με πλούτη. Ο άνθρωπος θέλει να είναι Κούμπερα! Και έτσι η γλώσσα είναι σαν την Κούμπερα Λόκα. Η γλώσσα θέλει και τρώει ποικίλες τροφές. Η γλώσσα θέλει να βιώσει όλες τις γεύσεις που υπάρχουν. Αν κάποιος μιλάει για φαγητό, αμέσως του έρχεται στο στόμα σάλιο και εμφανίζεται η επιθυμία για να το γευτεί. Όταν ακούει για τροφή και τότε ακόμα του παρουσιάζεται η ίδια επιθυμία. Έτσι ο Σουάμι τη συνέκρινε σωστά με τη Γιάκσα Λόκα. Ο άνθρωπος ξοδεύει όλη του τη ζωή από την ίδια τη γέννησή του μέχρι και τον θάνατο, τρώγοντας διάφορα πράγματα. Προηγείται το μαγείρεμα και, τρώγοντας, ακολουθεί η γεύση. Ολόκληρη η ζωή έτσι σπαταλιέται. Εκείνος που ελέγχει τη γλώσσα είναι πραγματικός γιόγκι. Κάποτε ένας Γκουρού έβαλε ένα κομμάτι ζάχαρη στη γλώσσα του μαθητή του, όμως η ζάχαρη παρέμεινε ως ήταν. Δεν έλιωσε. Αυτός είναι ο έλεγχος της γλώσσας. Με το που ακούμε τη λέξη ζάχαρη αμέσως έρχεται το σάλιο στη γλώσσα. Μια άλλη ιδιότητα της γλώσσας είναι να μιλάει. Είναι εξαιρετικά σημαντικό να ελέγχουμε την ομιλία μας. Πρέπει να μιλάμε για τον Θεό και μόνον και να λέμε την Αλήθεια. Αυτός είναι και ο μοναδικός λόγος που μας έχει δοθεί η γλώσσα.
Η Κιννάρα Λόκα είναι η επόμενη. Πρόκειται για τον κόσμο της μουσικής. Οι Κιννάρας και οι Κιμπουρούσας συνεχώς τραγουδούν. Παίζουν πολλά μουσικά όργανα. Έτσι τα αυτιά συγκρίνονται με την Κιννάρα Λόκα. Πρέπει να ακούμε γλυκιά μουσική, αλλά στην εγκόσμια τούτη ζωή τα αυτιά του ανθρώπου συνεχώς ακούνε κινηματογραφικά και τόσα άλλα κακής ποιότητας τραγούδια και άχρηστες συζητήσεις. Πρέπει συνεχώς να ακούμε σάτσαγκ, να είμαστε απορροφημένοι σε αυτά. Να ακούμε τα λόγια των μεγάλων αγίων και σοφών. Να διαβάζουμε καλά βιβλία. Τα βιβλία του Σουάμι αποτελούν πολύ καλό οδηγό. Τα βιβλία Του είναι η ουσία της Μπαγκαβάτ Γκίτα, της Ραμαγιάνα, της Μαχαμπαράτα και της Μπαγκαβάταμ. Πρέπει να τα διαβάζουμε όλα αυτά. Τα βιβλία του Σουάμι αποτελούν την πεμπτουσία των Βεδών και των Ουπανισάδων. Αυτός ο Θεός ήρθε εδώ για να μας δείξει το δρόμο. Έτσι, λοιπόν, θα πρέπει να χρησιμοποιούμε τα αυτιά μας.

Τελευταία έρχεται η Κιμπουρούσα Λόκα, που συνδέεται με δέρμα. Το δέρμα είναι σύμβολο της αίσθησης της αφής. Το σώμα του ανθρώπου καλύπτεται με ένα ρούχο, αυτό του δέρματος. Ο Θεός έκανε μία μορφή από κόκαλα, σάρκα, αίμα, νεύρα και μύς σε σωστές αναλογίες. Στη συνέχεια την κάλυψε με δέρμα. Χωρίς το δέρμα δεν υπάρχει μορφή. Το δέρμα είναι η αιτία του σώματος. Και ο λόγος της αίσθησης αφής. Ο λόγος της γέννησης του ανθρώπου είναι ότι «αγγίζει» τα πάντα του κόσμου τούτου. Άγγιγμα δε σημαίνει μόνον να αγγίζει κανείς κάτι με το χέρι, αλλά και με το νου και με τις αισθήσεις. Οτιδήποτε αρέσει στο μυαλό αποτελεί αίσθημα αφής.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου